x
קבלו את העלון
אור הגנוז בדואר חינם*

הרשמו וקבלו פעם בחודש את העלון הצבעוני של רבי נחמן מברסלב בדואר חינם.
*המנוי מוגבל בזמן ובכמות משתתפים כפי שיתאפשר.



לסיום הרשמה לחץ כאן לאימות נתונים!

בס"ד
רדיו ברסלב

מדבקות משמחות




פייסבוקברסלב

פוסטרים להורדה









 
המחשבה ביד האדם להטותה לאן שרוצה, כי שתי מחשבות ביחד אינן יכולות לדור במוחו, על כן אם האדם חושב מחשבות טובות , באותה השעה אינו יכול לחשוב מחשבות רעות.






ברסלב, נחמן, התבוננות, התבודדות, להורדה, לצפיה , מדבקות , ספרים
אור הגנוז ברסלב, אור הגנוז, אהרן ישכיל, פורום ברסלב, אמונה, נסיעות לאומן,
טיסות לאומן, אומן ראש השנה, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן, רבינו, רבי נתן מברסלב,
רבי נתן, המוהרנ"ת, הרב ארוש, המימד הנוסף, מודעות עצמית

ליבו של כל אדם צריך להיות מואר בידיעה שהשם יתברך איתו עימו ואצלו תמיד עליו לדעת ולזכור שמלוא כל הארץ כבודו.


 כמו שהשם יתברך מניח כל העליונים ומלאכים ושרפים ורוצה דוקא בעבודת בני האדם הגשמיים, כן כל מה שהמדרגה נמוכה ופחותה ביותר, כשמתעוררים משם באיזה התעוררות כל שהיא, נעשה מזה שעשועים נפלאים.
 


אלי היקר, גדול אתה
עד אין חקר
וטוב עד אין סוף.
זכני ברחמיך הרבים להיות כרצונך
להיטיב, לרחם, לאהוב את הכל
ללכת בדרכיך ולהתדמות לך.
לזכות גם אני לאהבתך הנצחית.

 


בכל יום עליך לראות את עצמך כאילו נולדת בדיוק ביום הזה, עליך להרגיש כאילו אין לך בעולם הזה אלא את אותו היום בלבד.
 
   הארה - חלק א
הבורא יתברך מלווה כל נשמה במסעה בעולם התמורות ומשגיח עליה בהשגחה פרטית, לפעמים הוא שולח לה רמזים והדרכות דרך מאורעות החיים, אך ברוב המקרים האדם אינו שם את ליבו לכך וממשיך הלאה בשגרת חייו.

השגרה וההרגל הם המניעות הגדולות ביותר לתהליך החיפוש, האדם מתרגל לחיות בשגרת חיים מסוימת, הוא גדור בהרגלים או במסגרות ואינו מחפש הרפתקאות, מצד אחד המצב הוא נוח וכביכול מביא אותו לשקט נפשי וביטחון, אך מצד שני החיות הפנימית של האדם הולכת ומתנוונת, הכוחות הפנימיים שלו, שהם הרצון, הכיסופים והאמונה, הולכים ונחלשים.
האדם לא הגיע לזה העולם כדי לקבוע לו קניינים והרגלים בעולם חולף ועובר, העולם הזה אינו נצחי, הוא זמני. האדם בא לכאן כדי לעלות ולהתעלות, ללמוד, להתגבר על הרגלים לא רצויים, לתקן מידות, הוא בא לכאן כדי לברר ולחפש את האמת, להכיר את מי שאמר והיה העולם ולהגיע לתיקון נפשו וגילוי נשמתו.

נפש האדם הפנימית שואפת תמיד לתנועה, לחיפוש, לעניין ולהתחדשות. כאשר האדם נכנס לשגרה מסוימת ואינו מספק לנפשו את מזונה ואת חיותה, הרי שלמעשה הוא הולך ומחשיך אותה, רבים מחפשים את העניין וההתחדשות בעבודה, בהחלפת רכב, בהשקעה בדירה וכו', ישנם כאילו המנסים לצאת מן השגרה בנסיעות לכל מיני מקומות או בחופשות, בודאי שעניין זה הוא גם חשוב כי הנפש זקוקה למנוחה ויציאה מן השגרה, אך חידושים אילו אינם משפיעים על הנפש פנימה, האדם יכול להינות ואפילו להתרגש זמן מסוים, אך בחלוף הזמן הוא חוזר למצב שבו היה קודם ואף גרוע מכך, כי כעת הוא זקוק לריגוש וחידוש גדול יותר, כמשל האדם השותה מים מלוחים, ככל שהוא שותה יותר כך הוא צמא יותר, מי שמחפש מילוי לתאוותיו בענייני העולם הזה, הרי ככול שהוא מספק אותם, כך גדל בתוכו הצורך לתאווה וסיפוק גדולים יותר.
עיקר ההתחדשות והסיפוק שיביאו מרגוע לאדם, צריכים להיות פנימיים ורוחניים, כאשר האדם שלם עם עצמו ועם מעשיו, כאשר הוא מתחדש ברובד הנשמתי והפנימי, אזי הוא אינו זקוק כל כך לאמצעים חיצוניים שיסייעו לו.

העולם החיצוני שהאדם חווה הוא למעשה תשקיף של העולם הפנימי שלו, יכולים להיות שני אנשים שונים שיהיו במצב ובמעמד דומה בחיים ואחד מהם ירגיש שהוא בגן עדן והשני בגיהנום. העולם האמיתי בו האדם נמצא הוא העולם הפנימי שאליו הגיע ואותו הוא בנה, הן לכיוון החיובי בעולמות של קדושה וטהרה, רוגע ושלמות, והן לכיוון השלילי חלילה, שתוצאותיו ידועות לכל.
כמובן, שעיקר המזון של הנשמה נמצא בעיקר בתחום הרוחני והתורני, בדבקות, בקשר שלה עם בוראה ובהכרה של האמת הפנימית של החיים. אך עלינו לדעת שגם במחוזות של לימוד התורה ועבודת השם, יכול האדם לשקוע בשיגרה והרגל, כאשר הוא משקיע את כל מרצו וחייו רק ברובד החיצוני של הדברים, מקיים את המצוות כמצוות אנשים מלומדה, ואינו מבקש תמיד להגיע לאמת הפנימית של החיים ולגלות את מי שאמר והיה העולם.
ישנם כאילו החיים אורח חיים תורני רק משום שהם נולדו למציאות הזאת, מבחינה חיצונים הם יכולים להראות כאילו הם נמצאים בדרך הנכונה, אך למעשה בפנימיותם הם רחוקים לגמרי מהתכלית.
עיקר העניין הוא לשם מה האדם לומד את התורה והולך בדרך, האם כדי לברר את האמת ולהכיר את הבורא יתברך, להגיע לתיקון נפשו האמתית, או חלילה לשם דברים אחרים כגון כבוד, כסף, השפעה חברתית או הנאה מלימוד חכמת התורה.

0544-525396 | 03-9091753




תיקון הכללי
להפצה בשקל
תיקון הכללי להפצה בשקל