x
קבלו את העלון
אור הגנוז בדואר חינם*

הרשמו וקבלו פעם בחודש את העלון הצבעוני של רבי נחמן מברסלב בדואר חינם.
*המנוי מוגבל בזמן ובכמות משתתפים כפי שיתאפשר.



לסיום הרשמה לחץ כאן לאימות נתונים!

בס"ד
רדיו ברסלב

מדבקות משמחות




פייסבוקברסלב

פוסטרים להורדה









 
המחשבה ביד האדם להטותה לאן שרוצה, כי שתי מחשבות ביחד אינן יכולות לדור במוחו, על כן אם האדם חושב מחשבות טובות , באותה השעה אינו יכול לחשוב מחשבות רעות.






ברסלב, נחמן, התבוננות, התבודדות, להורדה, לצפיה , מדבקות , ספרים
אור הגנוז ברסלב, אור הגנוז, אהרן ישכיל, פורום ברסלב, אמונה, נסיעות לאומן,
טיסות לאומן, אומן ראש השנה, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן, רבינו, רבי נתן מברסלב,
רבי נתן, המוהרנ"ת, הרב ארוש, המימד הנוסף, מודעות עצמית

ליבו של כל אדם צריך להיות מואר בידיעה שהשם יתברך איתו עימו ואצלו תמיד עליו לדעת ולזכור שמלוא כל הארץ כבודו.


 כמו שהשם יתברך מניח כל העליונים ומלאכים ושרפים ורוצה דוקא בעבודת בני האדם הגשמיים, כן כל מה שהמדרגה נמוכה ופחותה ביותר, כשמתעוררים משם באיזה התעוררות כל שהיא, נעשה מזה שעשועים נפלאים.
 


אלי היקר, גדול אתה
עד אין חקר
וטוב עד אין סוף.
זכני ברחמיך הרבים להיות כרצונך
להיטיב, לרחם, לאהוב את הכל
ללכת בדרכיך ולהתדמות לך.
לזכות גם אני לאהבתך הנצחית.

 


בכל יום עליך לראות את עצמך כאילו נולדת בדיוק ביום הזה, עליך להרגיש כאילו אין לך בעולם הזה אלא את אותו היום בלבד.
 
   הארה - חלק ב
 "לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה" בסופו של דבר צריך האדם להתנסות ולהוכיח את לימודו בחיים עצמם, עליו לחפש את היעוד הפנימי של כל לימוד התורה וקיום המצוות, עליו לחתור להגיע לאהבת השם אמיתית, ליראת הרוממות והדבקות בו יתברך.
כל יהודי באשר הוא, נדרש להגיע אל יעודו, אל פנימיותו ואל התכלית שלשמה נברא, הסביבה בה הוא חי והמראה החיצוני אינם מעידים כלל על מצבו של האדם בפנימיותו או בתיקון נפשו, כמובן שהמעשים והדיבורים של האדם יכולים להעיד במשהו על מדרגתו, אך באמת לאמיתה רק בורא עולם הבוחן לב וכליות ויודע ומכיר כל נשמה מרגע בריאתה, יכול לדעת מה נעשה איתה והיכן היא אוחזת באמת.
התורה מספרת לנו על משה רבינו, שבא לגאול את עם ישראל ממצרים ולהוציאם למדבר, לקבל את התורה ולעבוד את השם. כותבת התורה "ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ועבודה קשה" ועוד נאמר שם במצרים "וימררו את חייהם בעבודה קשה, בחומר ובלבנים".
כפי שכתבנו, התורה אינה מספרת לנו סיפורים, אלא מלמדת אותנו דרך חיים, ועל כן אנו צריכים לבקש ולחקור במה נוגע עניין זה אלינו ומה הוא בא ללמד אותנו.
סיפור יציאת מצרים הוא סיפורו האישי של כל אחד מאיתנו, כל אדם צריך לצאת מהמצרים הפרטי שלו. מצרים מסמלת את עולם המיצרים והתאוות, מקום של עבדות. אנו יכולים לראות את מצרים עם כל ההיבטים שבה בדורנו זה, גם באופן הכללי וגם בפרטי. אנו רואים כיצד אנשים עובדים בפרך, בעבודה קשה ובמרירות, עבור "חומר ולבנים", שהם בחינת כל ענייני החומר והבניינים שהאדם בונה ועובד כל ימי חייו עבורם, עבודה זאת נעשית בדרך כלל במרירות, כמו שנאמר "וימררו את חייהם". אנשים משועבדים להוצאות ולעבודה הקשה, מוקפים מכל עבר בתאוות, כי ידוע שמצריים מסמלת את ערוות הארץ.
האדם יכול גם להיות בתוך המצרים הפרטי שלו, הוא משועבד לתאוות, נמצא תמיד עובד את עצמו, את רצונותיו הפרטיים, את גאוותו, את דעת החברה וכו', הוא אינו משוחרר מהכבלים וההרגלים שהחברה והחיים יצרו, הוא נתון בתוך מסגר של חכמת חיים שבנה לעצמו של רצונות שמכתיבים לו את דרך חייו.
ואז בא משה רבינו, שהוא בחינת נקודת הצדיק הפנימית שיש באדם, שמתעוררת לפעמים ומביאה לאדם הרהורים לשיפור דרכו או לחיפוש אמיתי. משה רבינו הוא גם בחינת הצדיק הכללי שבכל דור, שנותן לנו עצות והדרכות דרך ספריו ודרך אנשיו, כיצד לצאת מהמיצרים בהם אנו נמצאים, לגאול אותנו, להוציא אותנו אל המדבר אל החופש לקבל את התורה ואת הרוחניות האמתית.
אך רוב בני האדם אינם מקבלים את דבריו " מקוצר רוח ועבודה קשה". קוצר רוח הוא קוצר באמונה. רוב רובם של האנשים השקועים בעולם הזה ובתאוותיו, אינם מאמינים שישנה מציאות אחרת, טובה ואמתית יותר, הנוגדת את כל הערכים שעליהם גדלו והשקיעו בהם את כל חייהם. גם אם לפעמים מתעוררים בהם מחשבות והרהורים טובים, הם מיד משקיטים אותם ומפנים את ליבם לעבודה הקשה. בודאי שקשה להם להאמין גם לצדיקים, שמודיעים להם שבכוחם ובהליכה בדרכם יכולים הם לגאול אותם ולהביאם למחוז חפצם האמיתי, הם אינם שומעים ואינם רוצים לשמוע זאת בעיקר מקוצר רוח, מחוסר זמן וסבלנות ומתוקף העבודה והקשיים הסובבים אותם.
רוב רובם של בני האדם בונים את חייהם ע"פ שיגרת חיים מסוימת והנהגות קבועות, שנותנים להם ביטחון ושקט מדומה, יש להם משכורת קבועה, סביבה שהם רגילים אליה, בית משפחה וכו'. הם לא מחפשים הרפתקאות, מפחדים משינויים ובעיקר אין הם מאמינים שישנה מציאות אחרת, מציאות גדולה בהרבה מכל מה שהם יודעים ומכירים, נוח להם למצוא סיבות ולשכנע את עצמם בצדקת דרכם ועל כן אין הם מבקשים ללמוד ולחקור אחר האמת ואחר סיבת חייהם בזה העולם.
כך ממשיך האדם להתנהל בחייו, חי כביכול מבחוץ אבל הולך ומתרוקן מבפנים, הנשמה לא מקבלת את סיפוקה, האושר ושמחת החיים האמיתית הולכים ונעלמים. האדם אינו מחפש ומבקש את סיבת הדברים, רק מנסה להרגיע את מכאוביו בעוד תאוות, עוד רצונות לכסף, לכוח לכבוד ועוד חלומות ושאיפות לדברים שנראה לו שיביאו אותו אל מחוז חפצו.
אנו יכולים לראות את אותה הבחינה גם בעולם התורני, מצרים מסמלת את המסגרות, את הסדרים, מצד אחד זה טוב מאוד שיש סדרים ומסגרות, כמו שכתוב, שצריך האדם לעשות לעצמו קביעות לדברי תורה. אך מאידך אם הכל הולך לך כסדר והלימוד שלך זורם על מי מנוחות כל הזמן, אם אתה חושב שהגעת כבר אל מחוזות האור והשלמות, אל תיקון הנפש האמיתי, אם אין לך קשיים והתמודדויות, ונפשך אינה נמצאת כל הזמן בחיפוש ובכיסופים אמתיים, אתה צריך לבדוק את עצמך. כל עוד אין אתה מפריע ליצר הרע, הוא יעזוב אותך במנוחה, כל עוד אתה לא נוגע בנקודות הפנימיות ובתיקון הפנימי, לא יתעוררו לך קשיים ומניעות. הרגשת החיסרון והצימאון הפנימי אינה בעיה, היא צורך פנימי של כל נשמה הכוספת אל שורשה.


0544-525396 | 03-9091753




תיקון הכללי
להפצה בשקל
תיקון הכללי להפצה בשקל