x
קבלו את העלון
אור הגנוז בדואר חינם*

הרשמו וקבלו פעם בחודש את העלון הצבעוני של רבי נחמן מברסלב בדואר חינם.
*המנוי מוגבל בזמן ובכמות משתתפים כפי שיתאפשר.



לסיום הרשמה לחץ כאן לאימות נתונים!

בס"ד
רדיו ברסלב

מדבקות משמחות




פייסבוקברסלב

פוסטרים להורדה









 
המחשבה ביד האדם להטותה לאן שרוצה, כי שתי מחשבות ביחד אינן יכולות לדור במוחו, על כן אם האדם חושב מחשבות טובות , באותה השעה אינו יכול לחשוב מחשבות רעות.






ברסלב, נחמן, התבוננות, התבודדות, להורדה, לצפיה , מדבקות , ספרים
אור הגנוז ברסלב, אור הגנוז, אהרן ישכיל, פורום ברסלב, אמונה, נסיעות לאומן,
טיסות לאומן, אומן ראש השנה, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן, רבינו, רבי נתן מברסלב,
רבי נתן, המוהרנ"ת, הרב ארוש, המימד הנוסף, מודעות עצמית

ליבו של כל אדם צריך להיות מואר בידיעה שהשם יתברך איתו עימו ואצלו תמיד עליו לדעת ולזכור שמלוא כל הארץ כבודו.


 כמו שהשם יתברך מניח כל העליונים ומלאכים ושרפים ורוצה דוקא בעבודת בני האדם הגשמיים, כן כל מה שהמדרגה נמוכה ופחותה ביותר, כשמתעוררים משם באיזה התעוררות כל שהיא, נעשה מזה שעשועים נפלאים.
 


אלי היקר, גדול אתה
עד אין חקר
וטוב עד אין סוף.
זכני ברחמיך הרבים להיות כרצונך
להיטיב, לרחם, לאהוב את הכל
ללכת בדרכיך ולהתדמות לך.
לזכות גם אני לאהבתך הנצחית.

 


בכל יום עליך לראות את עצמך כאילו נולדת בדיוק ביום הזה, עליך להרגיש כאילו אין לך בעולם הזה אלא את אותו היום בלבד.
 
   הארה - חלק ה
כמו שאמרנו, כל תכלית המניעות והקשיים נועדו כדי לחשל את האדם, לבדוק את רצינות כוונותיו והאם הוא ראוי להתקרב אל המלך. על כן אל לו לאדם ליפול בדעתו ולחשוב שאין רוצים בו כלל, עקב המניעות והקשיים, רק יתחזק ויתגבר להמשיך הלאה, ברצונות ובכיסופים, עד שיזכה לעלות אל המדרגה הבאה. וזה שייך בכל אדם ובכל מדרגה, שצריך לעבור עליו זה התהליך, כמו שנאמר "ומשה ניגש אל הערפל אשר שם האלוקים" שהבורא יתברך מסתיר את עצמו כביכול בתוך המניעות והקשיים, ומחכה ומצפה שהאדם יתגבר יחפש וימצא אותו גם בתוך הקושי והמניעה.
בכל אופן תהליך החיפוש שייך לכל אדם ובכל זמן, גם לאלו הנמצאים כביכול במדרגות הנמוכות וגם לאלו במדרגות הגבוהות, כמו שאומר רבי נחמן פירוש על הפסוק "אם אסק שמיים שם אתה ואציע שאול הינך". שכשהאדם מרגיש שהוא נמצא רחוק ממנו יתברך מאוד,אפילו בשאול, עליו לדעת שהשם יתברך איתו ואצלו גם בעומק נפילתו, שזה בחינת "הינך". וגם אם האדם מרגיש עצמו שהוא אוחז במדרגות גבוהות וכבר הגיע לאיזו מעלה, שזה בחינת "שמיים", עליו לדעת ולזכור, שלגדולתו יתברך אין-סוף ואין-חקר והוא יתברך עוד רחוק ממנו מאוד, שזה בחינת "שם אתה".
ומי שיש לו את שני הבקיאויות הללו, דהיינו שכשהוא באיזה מדרגה גבוהה, הוא זוכר שהדרך עוד ארוכה ויש להמשיך קדימה, וכאשר הוא בירידה או בנפילה, הוא יודע שהשם יתברך איתו, הרי הוא "בקיא בהלכה" כלומר בקיא בדרכי התשובה וההליכה בנתיבי החיים.
בכוונה תחילה הוריד הבורא יתברך את הנשמות מעולמות עליונים ומוארים, כדי שיתחזקו ברצון, יתמידו בחיפוש, וע"י כך יגלו תכונות וכוחות פנימיים, ויגיעו למעלות ומדרגות גבוהות יותר מבתחילה. כך גם הדברים בפרטיות אצל כל אדם ואדם, על כן, דוקא אלו שירדו למדרגות נמוכות יותר ונתקלקלו בחטאים ובעוונות, יש בכוחם להגיע  למעלות גבוהות ביותר, אם יצליחו במשימתם, מכיוון שאלו שבאו ממרחקים מרגישים את החיסרון הגדול בנפשם, על כן כח הרצון שלהם להתעלות הוא חזק ביותר, תהליך החיפוש הפנימי שלהם הוא ממש צורך חיים.
לא כן אלו שגדלו במחוזות הקדושה והאור או שנמצאים שם כבר זמן רב, שם ישנה סכנה שהאדם פשוט יתרגל למצב בו הוא חי ויכנס לשגרה של לימוד וקיום מצוות והכל יהיה ברובד החיצוני, בלי לב, הוא אינו מרגיש צורך בחיפוש ובעבודה פנימית, או בהתחזקות של רצונות וכיסופים, מכיוון שהוא בטוח שהוא כבר נמצא במקום הנכון והגיע אל היעד. אך למעשה יכול להיות שדוקא בשל כך שאין הם נמצאים במקום הנכון עוזבים אותם 'שומרי העיר' ומניחים אותם לנפשם.
ועל זה אומר השם יתברך "בפיהם ובשפתם כיבדוני, וליבם רחק ממני", הבורא יתברך רוצה את הלב של האדם, כמו שנאמר "רחמנא ליבא בעי" הוא רוצה את העבודה הפנימית שלנו, את היגיעה, את המאמץ, את הכיסופים. אצל הבורא יתברך הדברים אינם נמדדים על פי התוצאות, כפי שנהוג בעולם הזה, אצלו יתברך חשובים כוונת הדברים והמעשים, המאמץ ומסירות הנפש שהאדם משקיע בהם.


0544-525396 | 03-9091753




תיקון הכללי
להפצה בשקל
תיקון הכללי להפצה בשקל