x
קבלו את העלון
אור הגנוז בדואר חינם*

הרשמו וקבלו פעם בחודש את העלון הצבעוני של רבי נחמן מברסלב בדואר חינם.
*המנוי מוגבל בזמן ובכמות משתתפים כפי שיתאפשר.



לסיום הרשמה לחץ כאן לאימות נתונים!

בס"ד
רדיו ברסלב

מדבקות משמחות




פייסבוקברסלב

פוסטרים להורדה









 
המחשבה ביד האדם להטותה לאן שרוצה, כי שתי מחשבות ביחד אינן יכולות לדור במוחו, על כן אם האדם חושב מחשבות טובות , באותה השעה אינו יכול לחשוב מחשבות רעות.






ברסלב, נחמן, התבוננות, התבודדות, להורדה, לצפיה , מדבקות , ספרים
אור הגנוז ברסלב, אור הגנוז, אהרן ישכיל, פורום ברסלב, אמונה, נסיעות לאומן,
טיסות לאומן, אומן ראש השנה, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן, רבינו, רבי נתן מברסלב,
רבי נתן, המוהרנ"ת, הרב ארוש, המימד הנוסף, מודעות עצמית

ליבו של כל אדם צריך להיות מואר בידיעה שהשם יתברך איתו עימו ואצלו תמיד עליו לדעת ולזכור שמלוא כל הארץ כבודו.


 כמו שהשם יתברך מניח כל העליונים ומלאכים ושרפים ורוצה דוקא בעבודת בני האדם הגשמיים, כן כל מה שהמדרגה נמוכה ופחותה ביותר, כשמתעוררים משם באיזה התעוררות כל שהיא, נעשה מזה שעשועים נפלאים.
 


אלי היקר, גדול אתה
עד אין חקר
וטוב עד אין סוף.
זכני ברחמיך הרבים להיות כרצונך
להיטיב, לרחם, לאהוב את הכל
ללכת בדרכיך ולהתדמות לך.
לזכות גם אני לאהבתך הנצחית.

 


בכל יום עליך לראות את עצמך כאילו נולדת בדיוק ביום הזה, עליך להרגיש כאילו אין לך בעולם הזה אלא את אותו היום בלבד.
 
   סיקור קיבוץ ראש השנה תשפא באומן - איך חסיד ברסלב מתחזק גם כשלא זכינו להיות באומן בראש השנה
קיבוצי אנשי שלומינו 'אומן ראש השנה' בכל העולם
 
אחרי המון השתדליות, המתנה בגבולות, הוזלת כספים, קנייה וביטול כרטיסים וטיסה למדינות שונות - בסופו של דבר, רק בסביבות 2000 חסידי ברסלב זכו להגיע לאומן לראש השנה. רוב חסידי ברסלב ברחבי העולם לא הצליחו להגיע, אך אנ"ש התחזקו ולא ויתרו ועשו כמיטב יכולתם בשמחה וארגנו קיבוצים בהתקשרות לרביה"ק ז"ל, כמו שמקובל ממוהרנ"ת ז"ל כשאי אפשר להגיע לאומן לציון רביה"ק לעשות קיבוץ מאנ"ש ואז ימשכו כל התיקונים שזוכים לקבל ממנו בראש השנה.
 
השנה התקיימו הרבה קיבוצי ברסלב בראש השנה, ובפרט התקיימו קיבוצי אנ"ש במקומות סמוך לגבולות אוקראינה: בלארוס, קרסטיר, ליזענסק, דינוב, לונדון, ובארה"ק: ירושלים, מירון, צפת, ברכפלד, ביתר, ובארה"ב וקנדה: קונטיקט, קרית יואל, מאנסי, לעיקוואוד, וויליאמסבורג, בארא פארק, מאנטריאל, קרית טאהש, ועוד. כמו"כ התקיים קיבוץ של אנ"ש במאסר בעיר מונקאטש. – פרטים ותיעודים יבא בעז"ה.
 
 צפו בתיעוד מדברי חיזוק לאלו שלא הצליחו להגיע לקיבוץ באומן, מהגה"ח ר' שמעון שפירא שליט"א – להורדה.
 
 צפו בתיעוד מדברי חיזוק לאלו שלא הצליחו להגיע לקיבוץ באומן, מהרה"ח ר' אליהו חשין שליט"א – להורדה.
 
• קונטרס "רצון דקדושא" - לקראת ראש השנה תשפ"א יצא לאור קונטרס "רצון דקדושא" והוא מליקוטי הלכות (הלכות ברכת המזון הלכה ד' אות כ') המדבר מעניין גודל מעלת הרצון ושהוא עיקר העבודה והעזות והעקשנות דקדושא. כי "אֲפִלּוּ אִם יִהְיֶה עַקְשָׁן גָּדוֹל בְּיוֹתֵר בַּעֲבוֹדַת ה', אַף עַל פִּי כֵן בְּוַדַּאי יֵשׁ מְנִיעוֹת כָּאֵלֶּה שֶׁאִי אֶפְשָׁר לָאָדָם לְשַׁבְּרָם... עַל כֵּן עִקַּר הָעַקְשָׁנוּת הוּא רַק בְּרָצוֹן שֶׁאֵיךְ שֶׁהוּא עַל כָּל פָּנִים לֹא יַחֲלִישׁ אֶת הָרָצוֹן". עיין בפנים כי הם דברים הנצרכים לעבודת ה' בכל יום ובפרט בעת הזאת. – מצורף.
 
אי"ה נשלח בהודעות הבאות סיקורים נוספים מאומן ומכלל הקיבוצים
 
 
סיקור קיבוץ ראש השנה תשפ"א באומן
בצל רבינו הקדוש אדמו"ר מוהר"ן מברסלב זיע"א
 
במשך כמה חודשים ניסו לקדם את ענין הקיבוץ על ימי ר"ה תשפ"א באומן וכבר תלו תקוות גדולות שיהיה איזה מתווה ושכולם יכלו להגיע, ככל שהתקרב ימי ראש השנה ראו איך שמערימים מכשולים בענין זה ובפרט ע"י מדינת ישראל שהצליחו להשפיע על האוקראינים לא להכניס אנשים לאומן, וגם לגבי כל הציבור שנסעו לבלארוס כבר היה הידברות עם האוקראיניים שמכניסים אותם והמהלך טורפד ע"י ממשלת ישראל, זאת למרות שעשו את כל ההשתדלות והעמידו מחסומים בציון לפי כל הדרישות והוציאו את כל הספרים שיוכלו להיות שם בצורה נכונה אך שום דבר לא עזר, ביום חמישי לפני ראש השנה כשהבינו שככל הנראה הציבור כבר לא יוכל להגיע לאומן הוציאו את כל הגדרות מהציון והחזירו את כל הספרים ואת הספסלים והשולחנות.
 
ביום כ"ח אלול תש"פ התקיימה באומאן אסיפת וועד האברכים למען הקלויז בבית הרה"ח ר' מיכל דורפמן זצ"ל מייסד הקלויז, בראשות מקורבו מנהל הקלויז הרה"ח ר' נתן מיימון שליט"א, אצל האסיפה השתתפו האברכים היקרים שנרתמו לפעול למען קיום הקיבוץ הקדוש בקלויז הוותיק והמרכזי: ה"ה הרה"ח ר' יואל משי זהב שליט"א, הרה"ח ר' ראובן ווייס שליט"א, הרה"ח ר' נחמן פישר שליט"א, הרה"ח ר' שלמה יהודה ויצהנדלר שליט"א, הרה"ח ר' נחמן קעניג שליט"א, הרה"ח ר' איתמר לייפער שליט"א, הרה"ח ר' לוי יצחק צוקר שליט"א, ובראשות הרה"ג ר' יצחק רוזנבלט שליט"א, באסיפה זו נקבעו סדר התפילות ובעלי התפילות ובעל קורא ובעל תוקע וכו'. - מצו"ב תמונות מהאסיפה.
 
ב"ה היה קיבוץ נפלא ביותר בהשתתפות כאלפיים חסידים, אווירה מיוחדת של אוויר הנח והזך שררה בקלויז, ורוממות הראש השנה של רבינו הורגשה לאחר המניעות העצומות להגיע לאומן יחד עם הכאב על רובם ככולם של אנ"ש שלא זכו להגיע השנה, וכמעט כל הציבור שזכו להגיע התפללו ביחד בקלויז הגדול שנבנה ע"י הרה"ח ר' מיכל דורפמן ז"ל, בין המשפיעים שהתפללו השנה בקלויז הוותיק: הגה"ח ר' שמואל משה קרמר שליט"א, הגה"ח ר' שמעון ישראל שפירא שליט"א, הרה"ח ר' אלימלך זילביגר שליט"א, הרה"ח ר' אפרים נחמן אנשין שליט"א, הרה"ח ר' יצחק פרידמן שליט"א, הרה"ג ר' צבי חשין שליט"א, הרה"ח ר' צבי צוקר שליט"א, הרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א, הרה"ג ר' יצחק רוזנבלאט שליט"א מו"ץ בעדה החרדית, הרה"ח ר' ניסן דוד קיוואק שליט"א, הרה"ג ר' יעקב שלמה מוזסון שליט"א, הרה"ח ר' חיים מנחם קרמר שליט"א, הרה"ח ר' נתן מימון שליט"א, הרה"ח ר' אברהם שמעון בורשטין שליט"א, הרה"ח ר' אליהו נהרי שליט"א, הרה"ח ר' משה אסטרייכר שליט"א, הרה"ח ר' אליעזר חשין שליט"א, הרה"ח ר' איתמר לייפער שליט"א, הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א, והגבאי המיתולוגי הרה"ח ר' אברהם חשין שליט"א אשר חזר לשמש כגבאי ואחראי על כיבוד העליות לתורה בקלויז, ועוד רבים מחשובי ויקירי אנשי שלומנו חסידי ברסלב.
 
כיומיים לפני ראש השנה הסתובבו כמויות אדירות של שוטרים בכניסות לאומן ובכל איזור הציון והרבה אנשים שהגיעו בדרך לא דרך פחדו לצאת מהבתים כך שבסליחות בזכור ברית היה יחסית ציבור די קטן כשלעמוד ניגש הרה"ח ר' נחמן פישר שליט"א שמשמש בשנים האחרונות כבעל תפילה בקריה נאמנה שע"י קהילת חסידי ברסלב 'קרן אור', ולתפילת שחרית ניגש הגה"ח ר' שמעון שפירא שליט"א, כשלאחר התפילה הציבור עשו התרת נדרים והלכו לציון לשפוך את הלב בתורה ותפילה ווידוי דברים, כשבשעה 12 התקיים מעמד תיקון הכללי העולמי בתוך הציון כשלעמוד ניגש הרה"ח ר' אליעזר משה הלפרין שליט"א שגם דיבר קצת דיבורי כיבושין לאור המצב. - צפו בתיעוד מזכור ברית בקלויז.
 
לפני החג הסבירו לשוטרים שאסור להסתובב עם דרכון בחג וכך כולם יכלו לצאת לרחוב ברוגע, ובערב יום טוב התמלאה היכל הקלויז עם מאד הרבה אנשים כשלתפילת מנחה בער"ה ניגש הגה"ח ר' שמעון שפירא שליט"א שהתפלל מתוך בכיות והשתפכות הלב, ולקבלת שבת ניגש הרה"ח ר' נחמן קעניג שליט"א כשבזמר לכה דודי בבואי שלום רקדו הציבור בריקודים נפלאים.
 
אחרי התפילה הלכו כל הציבור לאכול, וממש הורגש באוויר האווירה שהיה בשנים הראשונות באומן כאשר חסידי ברסלב מציינים את ציווי רביה"ק למעט בדיבור ביום הראשון של יו"ט, וכל הציבור היו תחת השראה של שמחה מיוחדת שזכו להגיע לאומן חרף המצב הקשה, יש לציין שהנגיד ר' לייזר שיינער שכל שנה מעמיד אוכל לעשרות אלפי אנשים הכין גם השנה הרבה אוכל והיה ממש שפע גדול ובמשך קרוב לחודש חילק אוכל בכל הימים כולל שבתות וחגים וכן שלח לגבולות בכל מקום שאנ"ש נתקעו כמויות אדירות של אוכל חינם אין כסף תחת הכשרות המהודרת של הבד"ץ העדה החרדית אשרי חלקו ויתברך בכל הברכות האמורות בתורה.
 
ביום הראשון של ר"ה ניגש לאדון עולם הרה"ח ר' זאב ב"ר יעקב פרנק שליט"א, ולהמלך ותפילת שחרית ניגש הרה"ח ר' ראובן ווייס שליט"א ממאנסי ארה"ב והתפילה היה בהתעוררות גדול מאד, ולתפילת מוסף ניגש הרה"ח ר' נחמן קעניג שליט"א, למנחה ניגש הגה"ח ר' שמעון שפירא שליט"א, ולאחר סעודה שלישית התקיימו שיעורים מחשובי אנ"ש כל אחד במקומו, בקלויז התקיימו 3 שיעורים באידיש מהרה"ח ר' יואל משי זהב שליט"א, ובלשון הקודש מהרה"ח ר' צבי צוקר שליט"א, ובאנגלית מהרה"ח ר' חיים מנחם קרמר שליט"א.
 
ביום השני של ר"ה ניגש לתפילת מעריב הרה"ח ר' שמעון פריד שליט"א מירושלים, ותפילת שחרית הרה"ח ר' זאב ב"ר יעקב פרנק שליט"א, ולהמלך ותפילת שחרית הרה"ח ר' נחמן פישר שליט"א, בעל קורא הרה"ח ר' שלמה יהודה ויצהנדלר שליט"א, בעל תוקע הרה"ח ר' דוד לפק שליט"א, והבעל מקריא הרה"ח ר' יעקב שלמה מוזסון שליט"א, למנחה ניגש הר"ר חיים מאיר דוד רבינוביץ שליט"א חתנו של הרה"ג ר' יצחק רוזנבלט שליט"א, כשכל הציבור הולך לתשליך מיד אחרי מנחה ולאחר תפילת מעריב התקיימו ריקודים, כשמצד אחד כולם שמחו שזכו להגיע לאומן ומצד שני כאב הלב על אלו שלא זכו להגיע, ושה' יעזור שתחל שנה וברכותיה ושיהיה מ-אשפ"ת ירום אביון ושנזכה לעבוד את ה' באמת ובתמימות – צפו בגלריה הראשונה (צילום: שרוליק וולס).
 
 
איך חסיד ברסלב מתחזק בימים אלו: מכתבי מוהרנ"ת לשמוח ולהתחזק גם כשלא זכינו להיות באומן בראש השנה
 
איך חסיד ברסלב מתחזק בימים אלו: אם רבי נתן התלמיד הגדול של רבינו כשהיה תקוע בראש השנה דשנת תקפ"ג על הספינה בלב ים רקד משמחה והכל מחמת שזכה להתפלל במניין ולשמוע קול שופר על אחת כמה וכמה כל מי שזכה לכל הנ"ל ועוד בבית הכנסת בין עמך ישראל הכשרים וגם להתפלל במניין בין אנ"ש בוודאי צריך לרקוד משמחה. ברוך שלא עשני גוי!
 
ימי מוהרנ"ת חלק שני סימן ק"ע:
"וְהִנֵּה זֶה הַיּוֹם, יוֹם חֲמִישִׁי נִצָּבִים (ה.ה. תקפ"ב), וַעֲדַיִן אָנוּ עוֹמְדִים סָמוּךְ לָעִיר הַנִּזְכֶּרֶת לְעֵיל, וְראשׁ הַשָּׁנָה (ה.ה. תקפ"ג) סָמוּךְ לָבוֹא, בְּיוֹם שֵׁנִי הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה. הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ יְרַחֵם עָלֵינוּ שֶׁנִּזְכֶּה לָבוֹא לִ"מְקוֹם מְנוּחָה", בִּימֵי ראשׁ הַשָּׁנָה הַבָּא עָלֵינוּ לְטוֹבָה. וְזאת נֶחָמָתֵנוּ - שֶׁתְּהִלָּה לָאֵל יֵשׁ לָנוּ שׁוֹפָר עַל הַסְּפִינָה, וְגַם תְּהִלָּה לָאֵל יֵשׁ בֵּינֵינוּ יוֹתֵר מִמִּנְיַן עֲשָׂרָה! וַה' הַטּוֹב בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה"..
 
ימי מוהרנ"ת חלק שני סימן קע"ד:
"וְהִנֵּה בְּעֶרֶב ראשׁ הַשָּׁנָה הָלַכְנוּ מִסָּאקֶיס כַּנִּזְכַּר לְעֵיל. וּתְהִלָּה לָאֵל טָבַלְנוּ עַצְמֵנוּ בַּבּקֶר בְּתוֹךְ הַיָּם עַל יְדֵי חֲבָלִים. אַחַר כָּךְ הִגִּיעַ יוֹם ראשׁ הַשָּׁנָה, הַקָּדוֹשׁ וְהַנּוֹרָא, וּתְהִלָּה לָאֵל הָיוּ לָנוּ בַּעֲלֵי תְפִלּוֹת וְתוֹקְעִים בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְטוֹב לְהוֹדוֹת לַה'. כִּי אֲנִי הֵבֵאתִי הַשּׁוֹפָר מִצְּפָת בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כִּי זֶה הָאִישׁ שֶׁהָיָה הַשּׁוֹפָר שֶׁלּוֹ הֵכִין שׁוֹפָר לִקְחוֹ בַּדֶּרֶךְ, וּשְׁכָחוֹ בְּבֵיתוֹ וְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁנָּסַעְתִּי אָנכִי מִצְּפַת בְּשָׁבוּעַ שֶׁאַחֲרֶיהָ שָׁלְחוּ הַשּׁוֹפָר עִמִּי וְרָאִיתִי תֵּכֶף כִּי מֵאֵת ה' הוּא שֶׁאֶזְכֶּה לִהְיוֹת שָׁלִיחַ לִדְבַר מִצְוָה הַזּאת לְהָבִיא הַשּׁוֹפָר"..
 
ימי מוהרנ"ת חלק שני סימן קע"ה:
"וּבְחַסְדֵּי ה' הַגָּדוֹל הִפְלִיא נוֹרְאוֹתָיו עִמִּי וַעֲזָרַנִי בַּחֲלִישׁוּת כּחַ כָּזֶה לְהִתְפַּלֵּל מְעַט, וְלִשְׁמעַ קוֹל שׁוֹפָר, וּלְהִתְעוֹרֵר לִבְכִיָּה קְצָת". גַּם הַבַּעֲלֵי תְפִלּוֹת הִתְפַּלְּלוּ בִּישִׁיבָה וְהַכּל בִּישׁוּעַת ה' הַגָּדוֹל. וְגַם קִיַּמְנוּ "מִצְוַת תְּקִיעַת שׁוֹפָר" כָּרָאוּי. (וּבְיוֹם שֵׁנִי דְּראשׁ הַשָּׁנָה אַחַר גְּמַר הַתְּפִלּוֹת וְהַתְּקִיעוֹת וְאַחֲרֵי סְעֻדַּת שַׁחֲרִית חָזְרָה וְעָמְדָה הַסְּפִינָה אֵצֶל מָקוֹם אֶחָד, וְזֶה הַמָּקוֹם הָיָה סָמוּךְ לָעִיר טְשֶׁרְנִיקִילְס בְּעֶרֶךְ מַהֲלַךְ יוֹם אֶחָד בַּיַּבָּשָׁה, וְהָיָה לָנוּ צַעַר מִמַּה שֶּׁעָמַד שָׁם) - וְאַף עַל פִּי כֵן בְּיוֹם שֵׁנִי דְּראשׁ הַשָּׁנָה הַנִּזְכַּר לְעֵיל לא נִמְשַׁכְתִּי אַחַר הַצַּעַר כְּלָל, רַק אַדְּרַבָּא הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עֲזָרַנִי שֶׁנִּמְשַׁךְ עָלַי שִׂמְחָה גְּדוֹלָה וְרָקַּדְתִּי הַרְבֵּה בְּיוֹם שֵׁנִי דְּראשׁ הַשָּׁנָה בְּשִׂמְחָה רַבָּה:
 
זה אותו מוהרנ"ת זיע"א שכותב בתחילת הספר:
 
ימי מוהרנ״ת, חלק ראשון, סימן פ"א:
כָּל הַנַּ"ל עָבַר בִּשְׁנַת תקע"א שֶׁהִיא שָׁנָה רִאשׁוֹנָה אַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ אַחַר כָּךְ הִגִּיעַ ראשׁ הַשָּׁנָה שֶׁל שְׁנַת תקע"ב וְזֶה הָיָה ראשׁ הַשָּׁנָה הָרִאשׁוֹן שֶׁאַחַר הִסְתַּלְּקוּתוֹ וּבְעצֶם נִפְלְאוֹתָיו עֲזָרַנִי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ שֶׁנִּתְקַבַּצְנוּ יַחַד לְאוּמֶן עַל ראשׁ- הַשָּׁנָה וּמֵאָז וְעַד הֵנָּה נִתּוֹסֵף בְּכָל שָׁנָה וְשָׁנָה כַּמָּה נְפָשׁוֹת שֶׁבָּחֲרוּ בַּחַיִּים וּבָאוּ גַּם כֵּן עַל ראשׁ הַשָּׁנָה לְהִשְׁתַּטֵּחַ עַל קִבְרוֹ הַקָּדוֹשׁ בְּעֶרֶב ראשׁ הַשָּׁנָה, וּלְהִתְפַּלֵּל עִמָּנוּ יַחַד בְּראשׁ הַשָּׁנָה וְעצֶם מַעֲלַת הַקִּבּוּץ שֶׁלָּנוּ בְּראשׁ הַשָּׁנָה אֵין כָּאן מְקוֹמוֹ וּמְבאָר קְצָת בְּמָקוֹם אַחֵר (חַיֵּי מוֹהֲרַ"ן תג-תו).
 
ימי מוהרנ"ת חלק ראשון, סימן ס"ז:
עַתָּה נָאֶה לִי לְסַפֵּר כָּל מַה שֶּׁעָבַר עָלַי מִיּוֹם שֶׁנִּסְתַּלֵּק בְּשָׁלוֹם וגו' ..."גַּם נִתְחַזַּקְתִּי תֵּכֶף שֶׁאֲנַחְנוּ צְרִיכִים לְהִתְקַבֵּץ יַחַד עַל ראשׁ הַשָּׁנָה בְּאוּמֶן, כְּמוֹ בַּחַיִּים חַיּוּתוֹ, וְהָיוּ לִי עַל-זֶה כַּמָּה רְאָיוֹת מְבאָרוֹת מִדִּבּוּרָיו הַקְּדוֹשִׁים"...
 
ומי שזכה לנסוע עד הגבול, ולא זכה להיכנס, שיעיין במה שכתב מוהרנ"ת להלן:
 
ימי מוהרנ"ת חלק שני, סימן ל"ג:
"וְנִשְׁאַרְנוּ לָלוּן שָׁם וְאָכַלְנוּ שָׁם סְעֻדַּת הָעֶרֶב. וְשָׁם נִמְצְאוּ שְׁנֵי אֲנָשִׁים מִבְּנֵי הַנְּעוּרִים שֶׁבָּאוּ מִקְּהִלַּת קדֶשׁ מֶערִירַאד לְר' יוּדְל נֵרוֹ יָאִיר לִשְׁמעַ מִמֶּנּוּ דִּבְרֵי אֱלקִים חַיִּים מִתּוֹרָתוֹ שֶׁל רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה, וְלא יָכְלוּ לְהַגִּיעַ עַל שַׁבָּת וְשָׁבְתוּ בַּכְּפָר אֵצֶל רַבִּי בֶּער הַנַּ"ל, וְשָׁם שָׁמְעוּ שֶׁרַבִּי יוּדְל הַנַּ"ל אֵינוֹ בְּבֵיתוֹ בִּקְהִלַּת-קדֶשׁ מֶדְבֶדִיבְקָא, וּבָאוּ לְכָאן בְּיוֹם רִאשׁוֹן לִטְשֶׁערִין וְלא מָצְאוּ אוֹתוֹ גַּם שָׁם, כִּי נָסַע לְצרֶךְ פִּדְיוֹן שְׁבוּיִים.
 
וּשְׁנֵי אֲנָשִׁים הָאֵלֶּה הָיָה לָהֶם צַעַר גָּדוֹל מְאד, וְעָמְדוּ בְּפַחֵי נֶפֶשׁ וּמִצְטַעֲרִים הַרְבֵּה, כִּי הֵם עֲנִיִּים, וּמָסְרוּ נַפְשָׁם לָבוֹא לְכָאן אַחֲרֵי מְנִיעוֹת גְּדוֹלוֹת וְחֶסְרוֹן כִּיס, כַּמְפֻרְסָם עצֶם הַמְּנִיעוֹת כְּשֶׁרוֹצִין לְהִתְקָרֵב אֵלֵינוּ, וְאַחַר כָּל אֵלֶּה לא מָצְאוּ מְבֻקָּשָׁם.
 
וּבְתוֹךְ כָּךְ בָּאתִי אָנכִי לְשָׁם כַּנַּ"ל בְּעֵת שֶׁהֵם הָיוּ מוּכָנִים כְּבָר לַחֲזר וְלִסַּע לְבֵיתָם, וְנִתְעַכְּבוּ שָׁם קְצָת וְדִבַּרְתִּי עִמָּהֶם קְצָת וְנִחַמְתִּי אוֹתָם הַרְבֵּה, וְאָמַרְתִּי לָהֶם: "הֲלא אָנוּ רוֹאִין כַּמָּה בְּנֵי אָדָם נוֹסְעִים לְאֵיזֶה אָדוֹן כְּדֵי לִפְעל אֶצְלוֹ אֵיזֶה דָּבָר בִּשְׁבִיל עִסְקֵי פַּרְנָסָה, אוֹ לַעֲשׂוֹת עִמּוֹ אֵיזֶה מַשָּׂא וּמַתָּן, וְאֵין מוֹצְאִים אוֹתוֹ בְּבֵיתוֹ, וּצְרִיכִין לַחֲזור, וְכָל הַהוֹצָאָה וְהַטִּרְחָא הָיְתָה בְּחִנָּם לְגַמְרֵי, וְאַף עַל פִּי כֵן חוֹזְרִים וְנוֹסְעִים עוֹד הַפַּעַם, וְעַל פִּי רב מִזְדַּמֵּן שֶׁנּוֹסְעִים לַאֲדוֹנִים פְּעָמִים הַרְבֵּה וְאֵין מוֹצְאִים אוֹתָם בְּבֵיתָם, אוֹ שֶׁמּוֹצְאִים אוֹתָם בְּבֵיתָם אֲבָל אִי אֶפְשָׁר לִכְנס לָהֶם כִּי הֵם טְרוּדִים בַּעֲסָקִים אֲחֵרִים"...
 
עַל- אַחַת-כַּמָּה-וְכַמָּה אַלְפֵי אֲלָפִים וְרִבֵּי רְבָבוֹת קַל-וָחֹמֶר, כַּמָּה וְכַמָּה יֵשׁ לָבוֹא וְלַחֲזר וְלָבוֹא בִּשְׁבִיל לְהִתְקָרֵב לַאֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים אֲמִתִּיִּים שֶׁיְּכוֹלִים לְקַבֵּל מֵהֶם חִיּוּת דִּקְדֻשָּׁה שֶׁיִּהְיוּ טוֹבָה לְפָנָיו לְעוֹלְמֵי עַד וּלְנֵצַח נְצָחִים, וּבִפְרָט כְּשֶׁנּוֹסְעִים בִּשְׁבִיל דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה אֲפִלּוּ אִם אֵין מַשִּׂיגִין הַדָּבָר אַף עַל פִּי כֵן הַיְגִיעָה בְּעַצְמָהּ אֵינָהּ נֶאֱבֶדֶת לְעוֹלָם, כִּי עַל כָּל פָּנִים כַּוָּנָתוֹ הָיְתָה לְטוֹבָה וּבְוַדַּאי יְשַׁלֵּם הַשֵּׁם שְׂכַר כָּל פְּסִיעָה וּשְׂכַר כָּל פְּרוּטָה וּפְרוּטָה שֶׁהוֹצֵאתֶם עַל הוֹצָאוֹת, כִּי שׁוּם פְּסִיעָה וְשׁוּם תְּנוּעָה בִּשְׁבִיל אֵיזֶה דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה אֵינוֹ נֶאֱבָד לְעוֹלָם, אֲפִלּוּ אִם אֵין זוֹכִין לְהַשִּׂיג הַדָּבָר הַהוּא. וְהִזְכַּרְתִּי אָז לִפְנֵיהֶם מַה שֶּׁרָאִיתִי בְּסֵפֶר עַל פָּסוּק (קהֶלֶת ז) טוֹב אַחֲרִית דָּבָר מֵרֵאשִׁיתוֹ וְכוּ' וְאֵין כָּאן מְקוֹמוֹ. וּבָזֶה נִחַמְתִּי וְהֶחֱיֵיתִי וְהֶחֱזַקְתִּי אוֹתָם קְצָת וְנָסְעוּ לְשָׁלוֹם"...

ה' האזינו ו' תשרי תשפ"א • הודעה #1159
קרדיט צילומים וכתבות: ברסלב גלובל, ברסלב live, ברסלב נייעס, לוח ברסלב, JDN.
ברסלב גלובל – info@breslevglobal.com


0544-525396 | 03-9091753




תיקון הכללי
להפצה בשקל
תיקון הכללי להפצה בשקל