אור בהירות הדרך

פורום כללי בו תוכלו לכתוב כל דבר הקשור לברסלב ולרבינו לשוחח ולדון

אור בהירות הדרך

הודעהעל ידי אור הגנוז ברסלב » ו' יולי 12, 2013 12:43 pm

"אחלי שאזכה לראות אור בהירות הדרך שאתם נוסעים עליו אלי" (חיי מוהר"ן רצ"א)
מכל הדברים שבעולם כך איחל רבי נחמן לעצמו.

יש דרך ויש דרך.
יש דרך שנמשכת ימים ספורים ויש דרך שנמשכת שנות חיים, ויש דרך שנמשכת גלגולי חיים
רבים. ידוע מה שאמר רבי נחמן בענין גלגול נשמה לעולם (חיי מוהר"ן תמ"ו) שאם יאמר אדם
בהגיעו לעולם הבא: גימרו עמי (תקון נשמתי) כאן בעולם הבא כרצונכם, רק שלא אשוב בגלגול
לעולם הזה, יועיל לו שלא יתגלגל עוד להיות בסכנה עצומה בזה העולם (שאפשר בנקל להילכד
בו ברשת החטאים ולאבד את עולמו חלילה). ולמרות זאת אמר רבי נתן, שאם היה יודע שכשיתגלגל
לעולם יזכה להשתטח (אפילו פעם אחת) על ציון רבינו באומן - היה מרוצה ומוכן אפילו
להתגלגל...

למקום שכדאי לרדת לעולם כדי להיות בו ולו פעם אחת - אנו נוסעים!

יש נוסעים ויש נוסעים.
יש הנוסע כדי לבקש ישועה, ברכה או רפואה.
יש הנוסע לשם רפואת נפשו, יש המחפש מליץ יושר בעד חייו ובני ביתו.
ויש הנוסע, המתגעגע, שאינו יכול שלא לנסוע.
הצד השווה שבכולם - כולם יודעים חסרונם, כולם מבינים כי בלעדי הצדיק - לא יוכלו
להשלימו.

התפילה בקברות צדיקים מופיעה כבר בתורה, כשהלך כלב בן יפונה והשתטח על קברי אבות
במערת המכפלה, וענינה מתבאר רבות בתלמוד ובכל ספרי הצדיקים.

ביאר מנהג זה המהרי"ל (הובא במשנה ברורה, הלכות ראש השנה תקפ"א סימן דן סעיף י"ז ב"באר
היטב") "בית הקברות הוא מקום מנוחת הצדיקים", ומתוך כך הוא מקום קדוש וטהור, והתפילה
מקובלת ביותר, וכן כתב "מגן האלף": "זכות גדול הוא להשתטח על קברי צדיקים וטוב ומועיל
מאד הדבר הזה, שעל ידי זה יכולים לזכות לתשובה שלימה, ולהנצל מכל הצרות בגשמיות
וברוחניות". כל האמור, לאו דווקא בארץ ישראל, כי אם גם בחו"ל, כמובא ב"שדה חמד" (מערכת ארץ
ישראל אות א) "מותר לצאת מארץ ישראל לחוץ לארץ להשתטח על קברי צדיקים, מצד שהיא מצוה
רבה".

מבין כל הצדיקים הירבה רבי נחמן ביותר לדבר אודות ההשתטחות על קברו.
"ודיבר הרבה מענין קברו, וגילה דעתו כמה פעמים בכמה מיני לשונות, שיבואו על קברו תמיד
לומר תהלים על קברו ולהרבות שם בתפילה ותחנונים" (חיי מוהר"ן קס"ב).

בפני שנים מבחירי תלמידיו הבטיח רבי נחמן: "גם כי ימלאו ימיו, אזי אחר הסתלקותו, מי
שיבא על קברו ויאמר אלו העשרה קפיטל (פרקי תהלים הידועים כ"תיקון הכללי") ויתן פרוטה
(כלומר: אפילו מטבע קטן) לצדקה עבורו, אפילו גם אם גדלו ועצמו עוונותיו מאד מאד, חס
ושלום, אזי אתאמץ ואשתדל לאורך ולרוחב להושיעו ולתקנו" (שיחות הר"ן קמ"א).
"כי שם המקום המוכן לו מששת ימי בראשית, לעסוק שם בתיקון העולם לדורות, לכל מי שיבא
אליו לשם ויאמר העשרה מזמורי תהלים הידועים אצלו, כאשר הבטיח בחיים חיותו, אשרי הזוכה
לזה" (ימי מוהרנ"ת, בתיאור הסתלקות רבינו מן העולם).

"גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם" אומרים חז"ל, ואכן גם רבי נחמן לאחר הסתלקותו
"עוסק בתיקון נשמות ישראל יותר מבחייו, מחמת שאז עולה בכל פעם למדרגות גבוהות ונפלאות
ונשגבות כל כך, "עד שיכול לתקן הכל" (ליקוטי הלכות, יורה דעה, הלכות הכשר כלים ה"ד)...

"וכשבאין על קברו ומשתטחין עליו, אזי נכללים בנפש הצדיק הנכלל באור אין סוף, בחינת
עולם הבא, בחינת כולו טוב, ועל ידי זה נתבטל כל הרע ונתכפרין כל העוונות": (ליקוטי
הלכות, אורח חיים, ברכות הראיה ג).
"נִצַּחְתִּי וַאֲנַצֵּחַ גָּמַרְתִּי וְאֶגְמֹר אֲנִי נָהָר הַמְּטַהֵר מִכָּל הַכְּתָמִים אֲנִי אִישׁ פֶּלֶא נָשַׁמְתִּי פֶּלֶא גָּדוֹל חִדּוּשׁ כָּמוֹנִי לֹא הָיָה מֵעוֹלָם"
אור הגנוז ברסלב
מנהל האתר
 
הודעות: 295
הצטרף: ש' ספטמבר 08, 2012 9:29 pm

חזור אל פורום ברסלב כללי

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 3 אורחים

cron