"אין יאוש בעולם כלל" מדוע?

בפורום זה תוכלו לכתוב חידושים שמצאתם בתורת רבינו, או שחידשתם מעצמכם.

"אין יאוש בעולם כלל" מדוע?

הודעהעל ידי אור הגנוז ברסלב » ש' ינואר 25, 2014 7:00 pm

אין יאוש בעולם כלל
אמר לנו רבינו אין יאוש בעולם כלל ולפעמים אדם מרגיש יאוש ואומר הנה יש יאוש, מה הסוד כדי להסיר את היאוש מהלב?

כידוע יש דין בגמרא שאם אדם מצא חפץ הוא חייב להשיבו לבעלים שלו אך אם הבעלים שלו התיאשו הם הפקירו את החפץ והוא קנה מן ההפקר ואינו צריך להחזיר
מחדש לנו רבי נתן שכך זה בכל עניני העולם הזה
ברגע שאדם לא מקיים מצווה כלשהי או שעשה עבירה זה נחשב אבידה שאיבד את המצווה
ואם אדם לא מתייאש אף על פי שלא הצליח לקיים את המצווה אבל כל הזמן לא מתייאש ומנסה להשיגה מחדש אז בשמיים יצטרכו להחזיר לו את כל האבידות שאיבד בעולם הזה
אבל אם אדם מתייאש מלקיים את המצווה אז כבר לא חייבים להחזיר לו את האבידה
אז באו נתחזק כולם ובעזרת השם נקיים את מה שרבינו אמר אין יאוש בעולם כלל!
"נִצַּחְתִּי וַאֲנַצֵּחַ גָּמַרְתִּי וְאֶגְמֹר אֲנִי נָהָר הַמְּטַהֵר מִכָּל הַכְּתָמִים אֲנִי אִישׁ פֶּלֶא נָשַׁמְתִּי פֶּלֶא גָּדוֹל חִדּוּשׁ כָּמוֹנִי לֹא הָיָה מֵעוֹלָם"
אור הגנוז ברסלב
מנהל האתר
 
הודעות: 295
הצטרף: ש' ספטמבר 08, 2012 9:29 pm

Re: "אין יאוש בעולם כלל" מדוע?

הודעהעל ידי 12345 » ד' מרץ 12, 2014 8:18 am

איך עושים את הקו למטה שכתוב "ניצחתי ..." :?:
12345
 
הודעות: 12
הצטרף: ב' מרץ 10, 2014 10:01 am

Re: "אין יאוש בעולם כלל" מדוע?

הודעהעל ידי משיח » ד' דצמבר 03, 2014 9:56 am

אין יאוש בעולם כלל והכלל הוא עד שלא בא משיח היה יאוש בעולם ומשבא כבר בא משיח לעולם אין יאוש כלל שהוא מתקן תיקונים ונפלאות עם ה" יתברך על דרך שלא היה מעולם
ורבנו אמר מימני עד משיח צדקנו לא יהיה חידוש אבל משנמצא משיח כבר בעולם יש כבר חידוש שהוא פלא גדול לכלל נשמות ישראל
ומעניין האבדות שהוזכר בכתבה לפני יש חידוש שלא נאבד כלום והכל קיים ונמצא אצל ה" יתברך רק שצריך לחזר אחריהם ולבקשם מה" ישיב לו האבדה הינו התשובה שהיא עיקר וראשונה לאבדות
שצריך בכל יום לבקש על התשובה ועל העבודות של יום מקודם ולהוסיף הולך וגודל כמו דברי רבנו לעולם לא עמד על מדרגה אחת רק הוסיף וגודל ומעלה זאת משיבת נפש ומוסיפה חיים טובים
ולעניין יאוש בכלל ובפרט לא צריך להיסתכל בנעשה איתו רק לעשות עבודתו בפשטות וה" יתברך כבר מתקן הדברים שאפילו לא מובנים בהשכל אצל ה" הם תיקונים גדולים להטיב איתנו כמו שאמר רבנו צריך לזרוק השכל ולעשות הדברים שניתנים לך ע"י ה" יתברך ולקיימם כל מצווה שתבוא לידך תעשה קטנה או גדולה ומימלא כבר נחשב לך ע"י ה" שקיימת כל התורה כולה

מה אומר או אספר על עניינים שבן משיח לה" שלא היו כדוגמתם מעולם רק אוסיף שה" מתייעץ עם משיח בכל ענייננו ובעניין כל העולמות הוא מדבר איתו על סידרם ותקנתם

אוסיף מעניין זה חידוש קטן על הפסוק לא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים אז אצל משיח השיג כבר ענינו ולא ינוח שבט הצדיקים על גורל הרשעים לאבדם מהעולמות כשם שהרשעים מקטרגים לעשות לצדיקים

ויש עוד עניינים גדולים נוספים שאותם אפרט בהמשך ככול שהיריעה תאפשר

והעיקר לא לפחד כלל.כי פחד לא היה פחד כלל רק ה" עוזרו בכל עניייניו למשיח שצריך להשיג בעולם

זמן הגאולה קרוב מאוד ובכל יום אחכה לו שיבוא מצווה גדולה לקיים לשאול בשלום משיח בכל שיחה בהיתבודדות להוסיף שאלה לה" מה שלום משיח שענה אותו משמי קדשו

יהי רצון שה" ישב לנו האבדה בית מקדשנו במהרה בימנו ונזכה לראות ביתנו ולשמוח בו

דרישת שלום לכל אנשי שלומינו ה" יתברך האוהב כל אחד במאוד מאוד
והעיקר המצווה להיות בשמחה תמיד,שהשמחה באה ממקום גבוה מהמצוות
משיח
 
הודעות: 3
הצטרף: ד' דצמבר 03, 2014 9:30 am


חזור אל חידושים מרבי נחמן

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron