להחזיק את עצמנו ביחד

פורום לדיונים בתורת ברסלב, שאלות ותשובות בתורת רבינו ותלמידו, בירורי מקורות, ושיחות.

להחזיק את עצמנו ביחד

הודעהעל ידי החותר » ש' יוני 29, 2013 7:56 pm

קראתי השבת באחד מעלוני ברסלב את המאמר הזה ונראה שהוא מתאים לפתוח בו פורום יקר כזה על שם רבינו ז"ל:

ברית שלום
בקיץ תקס"ז תיכף כשבא לרביז"ל ההוסט הראשון, מיד התחיל לדבר מהסתלקותו, ומרצונו שיהיה לנו עסק עם קברו, ובראש השנה הסמוך בשנת תקס"ח גילה את המאמר "חדי רבי שמעון" (תורה ס"א) שבו ראו אנשי שלומינו את צוואתו של רביז"ל, ובו נכלל גם עניין ראש השנה אצל הצדיק. והיו מאנ"ש שבעוצם צערם ודאגתם שאלו אותו ז"ל בפירוש: מה נעשה, ועל מי תעזבו אותנו, ומה יהיה מהדיבורים שנדברו וכו'. ורבינו ז"ל חיזק אותם ואמר להם שהעיקר הוא שיחזיקו עצמם כל אנ"ש באחדות גדול ובאהבה רבה ואז בודאי אין להם לדאוג כלל כי בודאי יהיו כשרים וצדיקים כמו שהוא רוצה, ואפילו מי שיהיה נלווה עליהם גם כן יהיה איש כשר וצדיק וכו', (עיין כל זה ויותר מזה ב"פרפראות לחכמה" על תורה ס"א מאות י' והלאה).
והנה בענין זה של מעלות השלום הגיע רביז"ל לפסגות שלא נודעו, וכל יגיעתו ומסירות נפשו להגיע לארץ ישראל היה בענין זה של אריכות אפיים לכל אדם, הסרת הכעס והקפידות מן הלב לגבי מי שלא יהיה, עד שאמר שאפילו יעמוד עליו השונא הגדול ביותר ויעשה לו כל הייסורים שבעולם, לא יהיה לו ז"ל שום קפידא עליו אפילו בלב.
ומוהרנ"ת שסבל ייסורים נוראים מן המחלוקת שהתעוררה עליו, מחלוקת עד הנפש מכמה צדדים - גם מרשעים, גם מצדיקים גדולים שבדורו ואפילו מתלמידי רבינו ז"ל בעצמם, גם הוא התעלה במידה זו לבלי להתרעם ולהקפיד על אלה שעמדו עליו אפילו בתוקף צערו וייסוריו. ובתוך כל זה לימד גם אותנו כיצד לדון לכף זכות את חבירו גם אם הוא מתנהג היפך האמת לדעתו, גם אם יש לו ראיות והוכחות לזה, ואפילו אם האמת היא כך - גם אז יאמין שחברו מכוון במעשיו לשם שמים ולא יעמוד כלל כנגדו ולא יחזיק במחלוקת (הלכות שומר שכר הלכה ב' אות י').
וכן כשנדמה לו שחבירו מכוון להקניטו ולהכעיסו גם אם פשע כנגדו ועשה לו מה שעשה, עליו לדונו לכף זכות שבאמת עשה ההוא את מעשיו לפי תומו לצורך ענייניו ולא כיוון כלל כנגדו (הלכות נזיקין ד' ל"ב). ואם אמנם צריך לזרוק את השכל בכדי לחשוב היפך החוש ולהיפך מן ההוכחות האינסופיות שההוא פושע ורשע, הלוא זה רבינו וזו גדולתו שאין אצלו רשע, וכמו שאדם מאמין שכל מה שעובר עליו הוא חלק מתיקונו, כן יאמין שגם מה שעובר על חבירו הוא חלק מתיקונו של חבירו והכל ישוב ויתאחד בסופו של דבר בתוך בנייניו הנפלאים של הרבי (ביאור הליקוטים ס"א).
ועתה כאשר ז"מן ת"שובה מ"משמש ו"בא (ר"ת תמוז) וכל אחד ואחד מאנשי שלומנו עסוק כבר למלא צוואת רביז"ל בהכנת הנסיעה הקדושה לראש השנה, זה הזמן לחפש אצל רבינו גם את מילוי הצוואה הזו צוואת האהבה והשלום, וכמו שסיפר ר' לוי יצחק ז"ל שאמר ר' אברהם בר' נחמן (מובא ב"נועם שיח" א'): "אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו מה שהיינו יכולים לקבל - מה שרבינו היה נותן לנו - אם היינו מחזיקים את עצמנו ביחד..."
נערך לאחרונה על ידי החותר בתאריך ו' יולי 05, 2013 1:26 pm, נערך פעם אחת בסך הכל.
אָמַר שֶׁכָּל אֶחָד מֵאֲנָשָׁיו יִחְיֶה בְּוַדַּאי וְיַחְתּר חֲתִירָה אַחַר חֲתִירָה , עַד אֲשֶׁר יִזְכֶּה לָבוֹא לְעִנְיָנוֹ וּלְמַדְרֵגָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה שֶׁהוּא צָרִיךְ לָבוֹא בְּזֶה הָעוֹלָם
החותר
 
הודעות: 13
הצטרף: ש' יוני 29, 2013 7:32 pm

חזור אל תורת ברסלב

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron